Сьогодні досить часто говорять про проведення вебінарів, відеконференцій, веб лекцій для студентів. На ринку є достатня кількість рішень для організації та проведення відеоконференцій від сервісів до розгортання повноцінного сервера, але використання веб-сервісів дещо не є зручним для нас, а саме на заваді стоїть вартість послуг та спосіб оплати державної установи, розгортатання повноцінного сервера на базі рішень Adobe, IBM теж не є можливим за рахунок досить високої вартості таких програмних засобів. Отже залишився єдиний вихід, використовувати вільно поширюване програмне забезпечення. Пошук в Інтернет дав декілька варіантів для вирішення проблеми організації відеоконференції: openneetings та bigbluebutton.
Після тривалих експериментів було прийнято рішення використовувати openmeetings. Основними перевагами були наявність інтерфейсу для адміністрування сервера, реєстрації користувачів, можливість запису конференції та простота розгортання.
Встановлення та використання системи відеоконференцій під управлінням операційної системи Ubuntu 10.04 server.
Встановлення сервера відеоконференції Openmeeting під управлінням операційної системи Ubuntu 10.04 server
Процес встановлення Openmeetings детально описаний на сайті розробника тому я наведу лише переклад основних моментів інсталяції.
1. Встановлення java Для роботи Openmeetings необхідно встановити пакет java jdk. На сайті розробників задекларована робота Openmeetings з OpenJDK, але у мене виникали незрозумілі помилки та проблеми які просто зникли після переходу на Sun (тепер Oracle) JDK. Тому першу чергу необхідно вилучити, якщо було встановлено, Open JDK та встановити Java від Sun (Oracle).
sudo apt-get purge openjdk-6-jre openjdk-6-jre-headless
Підключаємо репозитарій з Java від Sun, для цього необхідно додати партнерський репозитарій Canonical.
- sudo add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/lucid partner"
- sudo apt-get update
- sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Для перевірки та налагодження правильності встановлення Java виконуємо команду і на питання про яку версію Java використовувати вказуємо ...
- update-alternatives --config java
Наступним крок: встановлення необхідних пакетів для роботи Openmeeting:
- sudo apt-get install mysql-server
- sudo apt-get install ffmpeg
- sudo apt-get install sox
- sudo apt-get install apache2
- sudo apt-get install openoffice.org
- sudo apt-get install imagemagick
- sudo apt-get install ghostscript
- sudo apt-get install apache2-utils
- sudo apt-get install libapache2-mod-php5filter
- sudo apt-get install swfdec-gnome
- sudo apt-get install ferm
3. Налагодження сервера баз даних MySQL
Для роботи Openmeeting необхідно, щоб сервер бази даних MySQL за замовчуванням використовував кодування UTF-8. Для цього відкриваємо у текстовому редакторі, в Ubuntu за замовчуванням використовується nano, файл налагодження MySQL:
- sudo nano /etc/mysql/my.cnf
Додаємо у файл рядки:
[mysqld]
default-character-set=utf8
character-set-server=utf8
[client]
default-character-set=utf8
Зберігаємо файл і перезавантажуємо сервер баз даних
- sudo /etc/init.d/mysqld restart
Створюємо будь-яким відомим нам способом користувача для роботи з базою даних та базу даних Openmeetings. Я для цього використовував попередньо встановлений phpmyadmin.
Наприклад:
- користувач: meeting;
- пароль: 123456;
- база даних: meetingdb.
4. Встановлення Openmeetings
Завантажуємо з сайту розробників останню версію Openmeetings і розархівовуємо її у каталог /opt. Каталог у якому знаходиться openmeetings /opt/openmeetings.XX.XX перейменовуємо у /opt/openmeetings.
Налагодження приєднання до бази даних- cd openmeetings/conf/
- cp mysql_hibernate.cfg.xml hibernate.cfg.xml
- <property name="connection.username">meetingz</property>
- <property name="connection.password">123456</property>
- .......
- <property name="connection.url">jdbc:mysql://127.0.0.1/meetingdb</property>
Якщо сервер бази даних Openmeeying розміщується на іншому фізичному сервері, то замість 127.0.0.1 вказуємо адресу цього сервера.
5. Перший запуск сервера відеоконференційУ кореневому каталозі Openmeeting /opt/openmeeting зробимо виконуваними усі файли з розширенням .sh
- chmod 770 /opt/openmeeting/*.sh
- /usr/lib/openoffice/program/soffice "-accept=socket, host=localhost, port=8100; urp; StarOffice.ServiceManager" -nologo -headless -nofirststartwizard
- /opt/openmeeting/red5.sh
Подальша інсталяція здійснюється за допомогою Інтернет переглядача, якщо на сервері відсутній графічний інтерфейс, то завантажуємо браузер з адресою сервера на якому встановлено openmeetings:
- http://ip_адреса_сервера:5080
Сервер відеоконференцій готовий до роботи.
У наступній статті я опишу як зменшити навантаження на мережу під час роботи Openmeetings та деякі деталі використання отримані вже під час експлуатації сервера.
Немає коментарів:
Дописати коментар